Monday 14 March 2011

LCW, u really makes Malaysia proud...

Speechless sgt2x tengok aksi Datuk Lee Chong Wei masa final All England semalam. Tak rugi aku berjaga sampai pukul 2 pgi semata2x nk tgok LCW punya games. Sgt2x terbaik...Masuk opis dengan mata bengkak gara2x tak cukup tido..:-). Akhirnya berjaya jugak LCW kalahkan musuh ketatnya iaitu si macho Lin Dan...Sape yg x tgok diorg games live semalam mmg rugi habis. Memang lh ada ulangan, tpi x sama mcm tgok live..Aura die lain sgt...riuh giler gelanggang dgn sorakan org Malaysia. Dh x mcm kt UK plak, raser mcm kt Malaysia...huhu. Aku kalau brcakap pasal badminton mmg sgt2x teruja, sebab aku sport kegemaran adlh badminton. Sama mcm mereka2x yg layan EPL tu, mcm tu jugak lh feel aku time layan badminton.. LCW punya games smlm sangatlh mantop, relax jek main, org kate cool jek, tpi bile peluang ada depan mata, trus grab...Lin Dan punyer game semlm serba x menjadi...dh hbis smash, LCW boleh amik, dh main kt net pun LCW boleh amik, last2x byk buat kesilapan...Menang dengan straight game 21-17, 21-17..& paling terharu, time mata akhir tue...raser sebak ( aku nangis tau..huhu..pecah rahsia)...sangatlah sensitif... akhirnya LCW berjaya mmbuktikan yg die mmg layak pegang title world no.1. Selama ni org selalu kritik die tk boleh menang kalu lawan dgn LD di kejohanan utama, tpi aku raser die dh tutup mulut pgkritik dgn kemenangan smlm...Semoga LCW dpt bawa pulang pingat emas pertama negara di Olympic London 2012..

sumber gambar : yahoo search.com

Tpi beregu lelaki kita kalah pulak game semlm...sgt2x lh frust sebab dh menang game pertama, tpi gara2x nk menang punya pasal, banyak buat kesilapan...org kata over confident pun x bleh jugak...bile tgok jek diorg kalah smlm, aku dh x dek mood nk tggu sampai LCW main, tpi ntah nape raser mcm rugi plak kalu x tgok..akhirnya penantianku berakhir dengan kegumbiraan..haha..KKK & TBH walaupn sekadar naib juara. tpi ada jugak peningkatan dlm permainan, sebab sebelum ni prestasi diorg dh semakin jatuh...takda kejuaraan lgsung dlm 2010 kecuali sukan komanwel, pas tu terus hampeh prestasi..So, lepas ni harap2x ada perubahan dri All England nie..

No comments:

Post a Comment