Friday 18 March 2011

Ada Apa Dengan Oktober !!....

Kenapa entrynyer bulan Oktober saja? bulan2x lain x boleh ker?...hehe, masalahnya, tuan punya blog ni lahir bulan Oktober, mestilah buat tajuk bulan ni..X gitu?... oklah aku nk citer sikit pasal bulan kelahiran especially bulan 10 ni dari perspektif kajian yang telah dibuat oleh Dato Dr. Fadzillah Kamsah..Beliau ni merupakan pakar motivasi & psikologi terkenal.. Aku pun nk buat revision lh sama ada betul ke kajian beliau menurut bulan2x kelahiran ni ada samanya seratus peratus dlm diri aku..so, check it out penerangan kt bwh :-
*       Suka berbual.
*       Suka orang yang sayang padanya.
*       Suka ambil jln tengah.
*       Sangat menawan & sopan santun.
*       Kecantikan luar & dalam.
*       Tidak pandai berbohong & berpura-pura.
*       Mudah rasa simpati, baik dan mementingkan kawan.
*       Sentiasa berkawan.
*       Hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama.
*       Cepat marah.
*       Macam pentingkan diri sendiri.
*       Tidak menolong orang kecuali diminta.
*       Suka melihat dari perspektifnya sendiri.
*       Tidak suka terima pandangan orang lain.
*       Emosi yang mudah terusik.
*       Suka berangan & pandai bercakap.
*       Emosi yang kelam kabut.
*       Daya firasat yang sangat kuat (terutamanya perempuan).
*       Suka melancong, bidang sastera & seni.
*       Pengasih, penyayang & lemah lembut.
*       Romantik dalam percintaan.
*       Mudah terusik hati & cemburu.
*       Ambil berat tentang orang lain.
*       Suka kegiatan luar.
*       Seorang yang adil.
*       Boros & mudah stipendiary persekitaran.
*       Mudah patah semangat
Menurut perkiraan aku, apa yg dinyatakan diats mmg 90% adalah betul...mmg itulh yg brlaku kt diri aku kecuali 2 -3 yg agak jauh tersasar lh mcm seorg yg adil...haha, aku mmg x adil, x boleh nk adil...hehe...adil bagi aku adalah benar2x menetapkan hak bagi kedua2x pihak sedangkn aku x mcm tue...Seorg yg sensitif, tpi rajuknyer x lama...paling cepat marah , tpi aku jugak yg paling cepat cool...x caya? tanyer lh member2x aku..hehe atau lebih tepat lagi family aku lh...Tpi ini semua hanya pandangan dri org yg berilmu & punya banyak pengalaman seperti Dr. Fadzillah Kamsah...mgkin juga pernyataan korang berlainan dengan beliau? ada pendapat tersendiri barangkali...walau ape pun ni semua rencah kehidupan....kita sebenarnya yg mencorakkan diri kita sendiri..kalu baik, baik lh, kalu jelik, jeliklh kita...any ideas???





No comments:

Post a Comment