Friday 11 March 2011

jUmAat yG MeNdAmAiKaN.....

Jumaat dtg lagi utk ke sekian kalinya....bila sampai jek hari jumaat, tahap teruja aku ni naik mendadak, bukan apa bila dh keje ni, ari yg paling dinanti2xkan tak lain x bukan ari jumaat lh...masa tulh dengar ada yg nak balik kampung lh, gi holiday lh, gi shopping lh...raser heaven sgt...wahaha. Sejak aku dh start keje ni ( dh nk masuk 2 bulan nie...alhamdulillah), raser mcm masa tu berlalu terlalu pantas...sedar tak sedar dh hari jumaat...tpi mcm biaselh, time isnin jek, lemau semacam...:-s. Anyway, bile aku dpt jek keje, terlalu hepi pasal aku dh terase lama duduk kt rumah, (jobless yg terlampau)... walaupun keje yg aku dpt sekarang bukanlah ada kena mengena dengan kelulusan aku, tpi bersyukur sgt2x disaat tgh gawat nk carik keje nie, peluang mcm ni hadir tika aku sgt2x membutuhkannya...wahaha (demam sinetron..slang pun dh ke sana.). Ni bukan bodek bos tau...tpi betul2x teruja dh keje...first gaji aku bagi mak aku tue, feel die raser sampai ke dalam...terharu sgt dpt jugak bagi mama duet gaji yg pertama.....raser mcm di syurga....dah susah payah mak ayah besarkan, sekolahkn kita...time nie lh nk balas jasa diorg....walaupun jumlah wang tu kecik, tpi percayalah nilai yg ada padanya boleh buat mak ayah kita rasa bahagia & hepi semacam...then kite pun akan dpt tempiasnya....syukran2x ya Allah....luaskan rezeki ku & keluargaku..amin..hehe..Member2x office pun sangatlh sempoi & boleh get along...mcm tu barulh boleh buat keje dengan aman, x stress2x & pening2x pale...Buat apa pening2x pale fikirkan masalah tpi jalan penyelesaian x dapat2x jugak...Kalau tak nak stress, selalu2x lh buat lawak, senyum selalu..senyum seindah suria...bagi aku, kalu lawak jenaka yg aku buat tu mampu buatkn kawan2x ketawa @ senyum, aku dh raser hepi, hepi pada diorg & hepi jugak pada aku...hilang masalah sekejap....So, selalu senyum, think positive, bayangkan sesuatu yang mendamaikan...insyaallah....: D..xoxo


No comments:

Post a Comment