Monday 14 March 2011

Kenangan yg Menggamit Memori...( PJB 2003-2006 ) - part 1

Bila dh bekerja, perkara pertama yg aku plg rindu adlh suasana mase study dulu2x...terlalu banyak kenangan yg melintas benakku sampai kdg2x boleh tesenyum seorang diri..terlampau banyak peristiwa pahit manis, suka & duka yg telah dilalui masa study diploma sampailah ke degree..mmg benar kata org, banyak mana pun harta dunia, belum tentu boleh membeli masa lalu & kenangan terindah yg pernah hadir dlm hidup kita walaupn sesaat. Ada org x nak mengingat masa lalu mereka yg mungkin penuh dengan kepahitan, tpi bagi aku, kenangan pahit itu lh sebenarnya mengajar kita menjadi lebih menghargai diri sendiri & org2x yg sayang pada kita. Habis jek SPM, mcm bebudak yg lain, terus isi online UPU dgn harapan dpt sambung study kt U..tpi tggu punya tggu, tawaran nk masuk U x jugak kunjung tiba, rasa hampa giler pasal member2x lain dh ramai yg dpt pggilan masuk U, aku jugak yg masih menunggu mcm buah x gugur..(emosi sdg larut ketika ini)..then, aku ambik keputusan nk sambung form 6 ( ats nasihat my history teacher yg aku patut smbung ke form 6) pasal aku dpt A1 dlm sejarah (subjek yg plg aku minat). Aku pun follow lh wlpun dlm hati ada 50-50 % jgak lh..ye lh, pikir aduh lecehnya nk pakai seragam sekolah, bangun pagi2x..mmg x dek semangat lgsung..

So, aku pun decide nk masuk form 6 jek lh, dri pada x belajar ke mana2x lagi mak aku bising nanti..nak keje, keje apalh sgt kalu setakat SPM jek time tue..mmg org x pndg lgsung. Pagi2x dh gi sekolah, aku rasa aku dtg sekolh tue semata2x nk penuhkn attendant jek, pagi masuk kelas, pas tu tgahari aku gi library, baca buku sejarah or novel, kalu igt balik, nakal jugak aku time tue..:-s. Tpi yg bestnyer aku dpt jumpa member2x baru, yg sama2x perangai mcm aku. 3 bulan jek aku sempat amik form 5, bile aku dpt tawaran diploma IT kt poli JB. kt mana korg tau, nama tempt die kong-kong, mmg pelik punya nama tmpat..apalagi cuak lh semacm, yelh mana penah brpisah dgn family, tetibe dihantarnyer kt tempt jin bertendang..tpi pikir balik, aku pun decide pegi jek lh...ntah2x ni last peluang aku nk smbung study..

Bermula lh kehidupn aku sbgai student poli jb...duduk kt asrama (poli pggil kamsis) Hightech 3 nama kamsis aku, dpt roomate ain namer die, x lame pas tu, die dpt tawaran diploma kt tmpt lain, so die pegilh, tggal aku sorg x dek roomate, tpi ada member kelas ain ni nk duduk sekali dgn aku ( nama die rohana@roha), aku pun ok jek lh, leh buat teman. Roha ni mmg boleh ngan ngan aku, kejap jek leh ngam..hehe, sebelah bilik aku, ada 2 org budak, (roza & finie), kalu nk tau diorg lh yg beri nama peja tu kt aku, pasal kt aras tu, ramai pulak nama faiza, so nk senang beza, pggil peja..tu yg melekat smpai skunk..1 sem kt asrama, sem 2 kene duduk menyewa dkt luar..bayangkan umo time tue 19 thn, x penah2x ada pgalaman dudk umh sewa, segala mcm prsoalan ada time tue, boleh ke survive duduk kt luar ni? boleh x dpt member2x yg ngam utk mnyewa sekali? 




No comments:

Post a Comment